treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Obraz przedstawia portret męski - postać ujęta w popiersiu z głową wspartą na prawej dłoni, przedstawiona en face. Mężczyzna ubrany jest w białą koszulę, ciemny krawat i ciemny garnitur. Twarz szczupła, pociągła, cera śniada, oczy niebieskie, brwi zarysowane wydatnym łukiem, nos prosty, usta pełne, nad nimi cienkie, krótkie wąsy. Włosy czarne delikatnie falowane nad czołem. Tło obrazu w kolorystyce szarości i zieleni.

Portret męski

Boznańska, Olga

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

malarstwo; obraz; Pole Nr 68 a - Wyznaczone linią pole kwadratu z centrum zaznaczonym krzyżykiem wypełniają cztery nieregularne plamy czerni, otoczone rozpryskiem farby. Po zewnetrznej stronie plam znajduje się numeracja: 1, 2, 3, 4, zgodna z ruchem wskazówek zegara (1 po lewej stronie na górze). Na środku przy górnej krawędzi kwadratu napis POLE.

Pole Nr 68 a 

Tarabuła Janusz ur. 1931

1950 — 1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Kompozycja fakturowa XXIII - Ujęcie z przodu. Abstrakcyjny obraz reliefowy wykonany przy użyciu metalowych elementów i siatek o oczkach różnych kształtów, grubości, wielkości i gęstości naklejonych na płótno bądź wciśniętych w masę gipsową. Całość kompozycji, w kolorach biało-szaro-rdzawo-brązowym z nielicznymi błękitnymi plamkami, otoczona jest dwoma drewnianymi ramami, stanowiącymi integralną cześć pracy. Zewnętrzna ciemno-brązowa rama ma szerokość 1 cm. Wewnątrz znajduje się druga, szeroka na 4 cm, pomalowana na biało. Obie z licznymi przetarciami i odpryskami farby.

Kompozycja fakturowa XXIII

Kierzkowski Bronisław

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dyptyk - Widok detalu. Dwa kwadratowe obrazy połączone ze sobą tworząc poziomą kompozycję. Płaszczyzna obu utrzymana w jasnej monochromatycznej tonacji z uformowanymi wzniesieniami i wgłębieniami. Nad obiema częściami zawieszone od góry na żyłkach kwadratowe, transparentne płytki pleksi z wtopionymi weń nieregularnymi, płaskimi, kolorowymi elementami po bokach. W centrum płytki, w lewej części pracy, naklejone polakierowane na czarno dwie wklęsłe formy: jedna większa, elipsoidalna, druga podłużna, wygięta okala lewą stronę większej bryły. W prawej części, centralnie na płytce umieszczone blisko siebie dwie białe wypukłe formy. Większą bryłę, z prawej strony okala mniejsza. Cała kompozycja, w swych głównych elementach zbudowana jest na przeciwieństwach: wklęsłe-wybrzuszone, białe-czarne, pozytyw-negatyw.

Światłoformy słońca I

Stanek Zdzisław

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 5 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd